Najčešća situacija na koju se u praksi nailazi jeste da brendiranje poslodavca ostane u procepu između različitih sektora kompanije. Marketing i PR imaju znanja i alate potrebne da eksternim (i internim) ciljnim javnostima prenesu poruke, no ono što im nedostaje jesu informacije i materijali koje poseduje HR sektor. Ova situacija rešava se angažovanjem profesionalnih eksternih agencija, ili ostvarenjem tesne saradnje između sektora. Oba rešenja su ispravna, uz oprez da ceo tim koji radi na brendiranju poslodavca, treba dobro da poznaje ovu temu, isprati trendove i može da prepozna i realizuje efektne i kvalitetne kampanje i aktivnosti.
Ukoliko se razmišlja šire, zaključuje se da odgovornost za brendiranje poslodavca seže daleko izvan spomenutih sektora i da u aktivnosti treba uključiti praktično sve zaposlene. Svakom pojedincu je važno sa kim radi, sa kim provodi bar trećinu svog dana, deli napore i uspehe, smeje se, diskutuje, ruča, putuje…
Transparentnost bez izuzetka
Komunikacija je evoluirala. Spomenuli smo da je svaka osoba postala medij za sebe. Medij koji svoje poruke prenosi preko društvenih mreža, foruma, portala – javno, ali i anonimno ocenjivanjem poslodavaca, kao i skriveno – putem raznih chat platformi za slanje privatnih poruka. Ova fantastična evolucija komunikacije pruža ogroman prostor brendiranju poslodavca. Da bi se postigao efekat kakav želimo i da rezultat bude uspeh, a ne fijasko, važno je biti iskren i transparentan. Potpuno. Ukoliko postoji neki problem ili nedostatak koji narušava reputaciju poslodavca, gubljenje vremena na prikrivanje je potpuno bespotrebno. Fokus treba prebaciti na unapređenje onog što nije u redu. Dobar marketing ima moć i da istakne i da prikrije. Ali da li je to zaista potrebno? Pre ili kasnije, istina nađe svoj put. Čak iako poslodavac privuče određene zaposlene, uloži vreme i budžet za regrutaciju, selekciju, onboarding, treninge i slično, ukoliko se slika koju je imao o poslodavcu u velikoj meri razlikuje od realnosti, ukoliko njegova očekivanja nisu ispunjena od strane poslodavca, takva osoba neće biti zadovoljna, a samim tim ni motivisana i produktivna. Prvom prilikom će otići, što znači da je sve prethodno navedeno bilo uzalud.
Formula dobrog poslodavca
Sve bi bilo daleko lakše da postoji formula koja vodi ka tome da neko postane dobar poslodavac. Nažalost (ili na sreću), ne postoji.
Ono što postoji jeste strategija koja je specifična ne samo za svaku industriju, već za svakog poslodavca pojedinačno. Zaposleni su, baš kao i poslodavci različiti. Svaki poslodavac ima svoje vrednosti, atmosferu, korporativnu kuturu. U skladu sa njima bira i svoje zaposlene. Isto radno mesto za jednu osobu može biti ostvarenje sna, dok za drugu može biti teški prinudni rad. Ovo nas ponovo vraća na važnost transparentnosti i iskrenosti. Nema potrebe da se poslodavci trude da budu ono što nisu. Dovoljno je da pokažu ono što jesu i akcentuju vrednosti koje žele da dele sa svojim timovima. Na taj način neće privući ljude koji se ne uklapaju u tim i čija očekivanja su drugačija od onog što poslodavac može da ponudi.
Ovo nikako ne znači da ne treba raditi na unapređenju uslova rada i benefita za zaposlene, naprotiv. Treba jasno definisati strategiju employer branding-a, utvrditi pravac i aktivnosti i istrajno ići ka postavljenim ciljevima.