NIS Calling

Milica i Darko prošli studentsku praksu u NIS-u, a potom dobili i posao

Autor: Infostud 29.04.2024. • 5 min read

U pravom trenutku, kada su već potkovani teorijskim znanjem i gore od želje da se oprobaju na terenu, studentima završne godine fakulteta ili master studija stiže poziv koji može da promeni sve! Na vezi je NIS, a “na tacni” plaćena praksa, sa individualnim mentorom, fleksibilno organizovana tako da uz nju može da se radi, putuje i uči i ono najvažnije, ona je “ulaznica” za potencijalno buduće zaposlenje u velikoj korporaciji.

Krenula je osma sezona NIS Calling-a, programa za mlade, u kojoj će studenti različitih fakulteta širom Srbije, koji budu odabrani, steći praktične veštine, dragocena poznanstva ili ispuniti karijerni san.

Na NIS-ove pozive prethodnih godina javili su se i Milica i Darko, koji su među 220 mladih koji su prošli kroz ovaj NIS-ov program, i poneli dragocena iskustva. Ispostavilo se, kažu, da im je to bila jedna od najboljih odluka. Poručuju mlađim kolegama da nema veće sreće za studente, kada posle toliko godina sedenja uz knjigu vide da je vredelo. Prilika da se oprobaju u jednoj od najvećih energetskih kompanija u jugoistočnoj Evropi se kažu – ne propušta.

Halo, NIS je na vezi – da li se čujemo?

Milica Jelača (25) zaposlena je u NIS-u kao specijalista za IT analizu i rad na projektima. Pre oko dve godine prošla je kroz NIS Calling program i stekla iskustvo koje se ispostavilo kao presudno da odmah posle prakse dobije i posao.

– Polaznica šeste NIS Calling sezone bila sam tokom završne godine Ekonomskog fakulteta, smera Poslovna informatika. Obavezan „predmet“ na kraju studija bila je stručna praksa. Nameravala sam da pronađem poziciju u skladu sa smerom koji sam završavala na fakultetu, kako bih mogla da primenim i proširim svoje znanje. NIS-ov poziv za praksu došao je kao poručen – kaže Milica za Infostud i naglašava da je prvo profesionalno iskustvo važna stvar za mlade ljude.

Premda je praksa uz sve to bila i plaćena i mogla sam da pokrijem dnevne troškove, iz moje prespektive, taj aspekt mi nije bio toliko važan. Naravno da je sjajno da dok radiš nešto što ti se dopada, od toga i zaradiš, ali mnogo veću korist sam imala od iskustva i stečenog znanja.

Fleksibilnost prakse je, kako naša sagovornica kaže, bio najznačajniji benefit ovog programa.

– Veliki je izazov uklopiti obaveze na fakultetu i praksu u isto vreme, ali je zato koncept NIS-ove prakse odlično zamišljen. Polaznici imaju na raspolaganju četiri meseca da završe tri meseca rada, što znači da imaju mesec dana “viška” koje mogu da koriste za bilo koje druge aktivnosti – ispite, predavanja, ili odmor. I zaista, sve sam to mogla da uklopim. Plan prakse mi je prezentovan na početku na veoma zanimljiv i pristupačan način. Posao u ovom sektoru IT analize pruža mogućnost da direktno učestvujem u unapređenju IT rešenja koja koriste potrošači. Veoma je dinamično i često se dešava da je potrebno završiti neke usputne taskove koji nisu bili predviđeni samim planom. To mi je bilo izazovno i uzbudljivo – kaže Milica.

Mentor vas prati kroz ceo program, prolaze se i obuke mekih veština

Uloga individualnog mentora koji je svakom polazniku NIS Calling-a dostupan čim kroči u kompaniju, po njenom mišljenju, presudna je za razvoj mladih u poslu.

– Mentor vas prati kroz ceo program. Osećate se sve vreme bezbrižno, sigurno, a u isto vreme željni rada i da se pokažete u najboiljem svetlu. Mislim da je njegova uloga u razvoju moje karijere bila veoma važna, kroz smernice, deljenje sa mnom svojih iskustava, čime mi je približio širu sliku samog poslovanja. Stvari koje se uče na fakultetu, mogu u praksi da budu potpuno drugačije. Zato je izuzetno važno da pitate sve što vas zanima, da pokažete inicijativu i da se vidi želja za učenjem – objašnjava Milica.

Polaznici NIS Calling-a prolaze i kroz obuke takozvanih “mekih veština”. To su treninzi prezentovanja i javnog nastupa, sticanja sigurnosti i umeća predstavljanja, kontrolisanja i prevazilaženja treme.

– Pred završetak prakse mi je saopšteno da, ukoliko želim, postoji prostor da budem zaposlena u NIS-u. To sam priželjkivala, videla sam sebe u tom velikom i dinamičnom okruženju i posle NIS Calling-a, tako da sam u stvari samo produžila da radim u ovoj kompaniji. Svakog dana svedočimo razvoju u oblasti IT-ja, inovacijama i novim idejama koje treba da se implementiraju i u naše sisteme, kako bi potrošači stekli bolje korisničko iskustvo ali i kako bi NIS održao svoju lidersku poziciju na tržištu. Najlepša stvar ove prakse su, po mom mišljenju, poznanstva. Veoma lepa i korisna poznanstva, kako sa kolegama koji su bili sa mnom na praksi, tako i sa onima sa kojima trenutno radim.

Prva praksa ali i prvi posao u istoj “kući”

Darko Gudović (27) je bio na završnoj godini studija Opšteg menadžmenta na Fakultetu organizacionih nauka, kada je vraćajući se sa predavanja kod poslovnog centra Ušće ugledao zanimljivu reklamu. Bio je to NIS-ov poziv za plaćenu praksu koji ga je odmah “upecao”. Istog dana se odazvao kampanji, a kasnije je izabran za program NIS Calling. Ali, kako kaže, nije ni pretpostavljao da će samo pet dana nakon prakse, u decembru 2020. godine, dobiti i posao u NIS-u.

– Nisam do tada radio, a nisam ni probao, bila je to moja prva praksa i radno iskustvo. Sada sam svestan da sam imao baš dosta sreće što je to bio NIS. A naročito iz današnje perspektive, pošto mi je ta praksa omogućila da dobijem posao – kaže za Infostud Darko koji se živo seća utiska u pogledu veličine i ozbiljnosti kada je prvi put kročio u NIS.

– Svi su bili prijatni, predusretljivi, puni razumevanja, ali i saveta, predloga, volje da pomognu. Bio sam najmlađi, spreman da radim i učim, a pred nama je bilo dosta posla. Mnogobrojne kampanje u jeku, pa su dobre ideje, sveži predlozi bili dobrodošli. Bačen sam u “vatru”, a prvobitni strah da li ću znati da ono što sam učio primenim u praksi, da li ću se pokazati, ili obrukati, pretopio se u konstruktivan podstrek. Okruženje je bilo stimulativno, opustio sam se, uživao, a dobre stvari su se samo nizale – priča Darko.

Ništa ne trpi – ni posao, ni društveni život

On naglašava koliko mentor ima značajnu ulogu tokom prakse.

– Podrška koju NIS pruži svakom polazniku  čim uđe tamo,  uz ličnog mentora, izuzetno je velika i važna. Verujem i najvažnija. Osim gomile uputstava, tehničke pomoći, bitan je i taj subjektivan osećaj sigurnosti i poverenja. Ne mogu, međutim, da zanemarim još jedan benefit koji ovaj program izdvaja – fleksibilnost prakse. Tako je osmišljena da uz nju može sve da se uklopi. Imao sam obaveze i na fakultetu, a uz NIS Calling nije trpelo ni učenje ni društveni život – opisuje svoje iskustvo prakse koju je prošao od oktobra do decembra 2020. godine.

–  Nije bila naporna. Jedva sam čekao da odem na posao. A zaista sam radio, doprinosio kompaniji. Upravo je to bio najjači podstrek, rezultati su bili odmah vidljivi. Znao sam da želim tu da ostanem, pa sam razmišljao o još nekim NIS-ovim programima. Ali moja želja se ostvarila mnogo brže – samo pet dana nakon prakse, stigao mi je poziv. Moj potencijal i zalaganje su bili prepoznati i ponuđeno mi je da radim u oblasti digitalnog marketinga. Vratio sam se u “svoju” kancelariju i tamo sam i dalje. Bavim se poslovima digitalnog marketinga, za sada sve ide lepim tokom i ja uživam – zaključuje Darko i poručuje studentima da nipošto ne propuste šansu, da se jave kad NIS pozove.

– Obavezno se odazovite na poziv NIS-a! Steći ćete iskustvo koje će vam vrlo brzo biti odskočna daska i da dobijete posao koji priželjkujete, ali i šansa da gradite karijeru na duge staze u ovoj kompaniji.