//= bu('dist/style.css') ?>
Promovisati inkluzivan i održiv ekonomski rast, zaposlenost i dostojan rad za sve.
Očuvanje pozicije jednog od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji i posvećenost dodatnom jačanju zadovoljstva zaposlenih, bili su značajan deo prioriteta NIS-a u oblasti upravljanja ljudskim resursima i tokom 2023. godine. Kompanija je nastavila da prati trendove na tržištu rada, da se prilagođava očekivanjima zaposlenih i potrebama samog biznisa. Uzimajući u obzir izazovne okolnosti u globalnim okvirima, veliku pažnju smo posvetili očuvanju stabilnosti NIS-a, kao jednog od najvećih poslodavaca u zemlji, zatim sprovođenju programa usmerenih na privlačenje i razvoj mladih, novim modelima motivacije, učenja, razvoja i negovanja kulture poštovanja u kompaniji.
Dugoročni cilj NIS-a je da unapredi prakse iz oblasti ljudskih resursa, čime će dodatno povećati posvećenost zaposlenih i pružiti im najbolje moguće iskustvo u radu. U skladu sa tim ciljem, kao i rezultatima poslednjeg istraživanja posvećenosti zaposlenih i strateškim planovima kompanije, nastavljena je realizacija različitih programa i aktivnosti, između ostalog i „Akademije posvećenosti”, koja je usmerena na razvoj novih lidera u kompaniji.
HR strategija kompanije NIS, korporativne vrednosti, inicijativa, različitost i inkluzija, strategija brenda poslodavca i strategija učenja i razvoja, donele su veliki broj HR pojekata i inicijativa, čijom realizacijom će biti unapređeno iskustvo kandidata i zaposlenih u kompaniji u oblastima:
NIS je svojim zaposlenima obezbedio brojne materijalne i nematerijalne pogodnosti, među kojima su različiti modeli fleksibilnog oblika rada, kao što su: rad od kuće, postepeni povratak sa porodiljskog odsustva, sakupljanje i korišćenje prekovremenih radnih sati u okviru „banke sati“, rad u kancelarijama poslodavca u mestu stanovanja zaposlenog, u slučaju kada se njihovo radno mesto nalazi u drugom gradu. Takođe, za posebno osetljive 12 kategorije zaposlenih, postoje posebne mogućnosti rada od kuće. Ovi i brojni drugi benefiti koji su na raspolaganju zaposlenima, imaju za cilj uspostavljanje bolje ravnoteže između ličnih i privatnih obaveza i unapređenje zadovoljstva i efikasnosti zaposlenih.
Tokom prethodne godine profesionalna znanja zaposlenima prenosile su vodeće svetske kompanije u oblasti edukacije (Apave Mare, Yokogawa, COTRUGLI Business School, Univerzitet u Tomsku, Siemens, Petroskills, Skolkovo), ali i najbolje domaće kompanije i obrazovne institucije: Mašinski fakultet Beograd, Tehnološki fakultet Novi Sad, Institut za nuklearne nauke „Vinča”, „Tehpro”, Institut za preventivu, SKF, Elektronski fakultet Niš, Project Management Srbija, GI Group, AIM Institute, Standcert, Omega Consalting, HR centar i mnoge druge.
U 2023. godini nastavljena je kontinuirana edukacija zaposlenih, pa je tako u saradnji sa eksternim provajderima organizovano 4.289 obuka, na kojima je učestvovalo 12.936 polaznika, odnosno 4.031 zaposlenih*. Ukupan broj sati obuka je 104.038, a ukupan trošak – 273,2 miliona dinara. U saradnji sa internim trenerima realizovano je 2.449 internih obuka, na kojima je učestvovalo 9.435 polaznika, odnosno 4.182 zaposlenih. Ukupan broj sati internih obuka iznosi 49.039.
*Broj zaposlenih je jedinstven, dok je broj polaznika veći budući da jedan zaposleni može pohađati više obuka kada za tim postoji potreba.
Kompanija NIS posebnu pažnju posvećuje razvoju programa za mlade, te je tako i tokom 2023. godine nastavila tradiciju realizacije programa za najtalentovanije studente, diplomce i maturante srednjih škola. U ovoj godini realizovana je sedma sezona „NIS Calling” programa za 35 praktikanata, a započeta je i druga sezona prakse za mlade operatere – 22 maturanta koji su se pridružili kompaniji u Rafineriji nafte u Pančevu. Organizovana je i treća sezona programa za diplomce „NIS Energy” za 25 mladih diplomaca, a sprovedena je regrutaciona kampanja i proces selekcije za četvrtu sezonu ovog programa, nakon koje je su 22 odabrana polaznika počeli sa radom u kompaniji u januaru 2024. godine. Kreiran je i realizovan poseban program za mlade programere „NIS Calling ‒ Robotizacija”. Od 250 kandidata odabrano je 6 polaznika, koji su u okviru svog angažmana, do kraja programa samostalno kreirali i pokrenuli sedam robota.
U istraživanju mišljenja mladih o tržištu rada u Srbiji „Glas mladih Srbije“, koje sprovodi studentska organizacija AIESEC, NIS je prepoznat kao jedan od tri najpoželjnija poslodavaca za mlade. U istraživanju je učestvovalo preko 6.000 mladih iz čitave zemlje.
Godinu iza nas obeležila je i realizacija različitih uspešnih HR projekata sa zajednicom, kao što su:
Kroz date projekte kompanija je imala prilike da transparentno razgovara i predstavi NIS kao poslodavca publici od preko 10.000 učesnika.
Postavljanjem ambicioznih ciljeva, pozicioniranjem poslodavca na tržištu rada i neprestanim unapređenjem iskustva kandidata koji prolaze kroz proces regrutacije i selekcije i zaposlenih u kompaniji, NIS ostvaruje rezultate koji ga pozicioniraju među najbolje, a dobre prakse postaju primer drugim kompanijama.