Архива вести

НИС доделио стипендије ученицима и студентима основних и мастер студија

December 12, 2000

НИС је данас потписао уговоре о стипендирању ученика средњих школа, као и уговоре о стипендирању студената основних и мастер студија Рударско-геолошког факултета у Београду са представницима образовних институција. Уговоре о стипендирању између НИС-а и ученика 4. разреда гимназија из Србије, студената основних и мастер студија Рударско-геолошког факултета Универзитета у Београду, уручио је ученицима и студентима у име НИС-а Дмитриј Фоменко, заменик генералног директора и директор Функције за организациона питања. Ученици завршних разреда, њих 21 који похађају гимназије из Београда, Ужица, Пожаревца, Ниша, Ћуприје, Новог Сада, Крушевца, Пожеге, Крагујевца и Јагодине су добили стипендије на годину дана. Заузврат ће ученици редовно завршити разред, похађати курс руског језика и у складу са својим могућностима бити гост и предавач на будућим кампусима и сличним дешавањима које организује НИС. Током трајања уговора, учесници не губе могућност да их истовремено стипендирају државни и органи локалне самоуправе. Овом приликом су потписани и уговори о стипендирању 16 студената основних и мастер студија Рударско-геолошког факултета у Београду, од чега је 14 на смеру Инжењерство нафте и гаса, а двојица су на мастер студијама на смеру Геологија нафте и гаса. Уговорима о стипендирању је предвиђено да компанија даје стипендију све до завршетка академских студија у редовном року, као и да будући академски грађани обаве летњу праксу у трајању од једног до два месеца током периода стипендирања. Они добијају могућност наставка стипендирања у свакој наредној редовно уписаној години уколико остваре просек оцена већи од 8.00 и положе курс руског језика. Предвиђено је заснивање радног односа у НИС-у након завршетка факултета и то на период од онолико година колико је трајало стипендирање. Износ месечне стипендије за све три категорије стипендиста износи 15.000 динара. Министар просвете Томислав Јовановић рекао је на свечаности у пословном центру НИС-у у Београду, да је свака помоћ и улагање у школство и просвету у Србији, где су тренутно релативно мала улагања, непроцењива. „НИС иде корак испред, јер помаже високо образовање и развој науке у Србији. Доброчинство је у Србији традиционална врлина, коју је утемељио српски просветитељ Свети Сава. Улагање у младе је улагање у будућност. Захваљујем се компанијама које улажу у науку и образовање, посебно НИС-у који кроз посебан програм `Енергија знања` стимулише развој тих области и очекујем да ће се и остале компаније у Србији гледати на НИС и улагати у науку и школство“, рекао је министар. Према речима Дмитрија Фоменка, заменик генералног директора НИС-а за организационе послове, ово није први пут да НИС стипендира студенте Рударско-геолошког факултета, али јесте први пут у овом обиму и НИС ће запослити најбоље. „Стипендије су један део нашег програма сарадње. Сем тога, у овој и у наредним годинама ћемо омогућити партнерство између Рударско-геолошког факултета и нафтних универзитета у Русији какав је чувени Губкин. Уз то, 15 најбољих студената које је НИС препоручио ће ићи у Русију на праксу, а након тога добијају могућност да се запосле у НИС-у. Ово је дугорочна сарадња и инвестиција НИС-а. Мади, паметни ученици са добрим резултатима увек ће моћи да се запосле код нас и то не само на пројектима у Србији, већ и у Русији и осталим земљама у којима ради Гаспромњефт“, истакао је Фоменко. Декан Рударско-геолошког факултета Иван Обрадовић је рекао да је осим користи за студенте, програм стипендирања студената важан и за НИС, јер ће тако добити квалитетне и добро образовање младе стручњаке, који су одмах спремни да раде за компанију. „Очекујем да ће ове стипендије студентима и ученицима отворити пут ка успешној каријери. Наш факултет је, уз сугестије НИС-а, већ иновирао свој образовни програм, како би се студенти што боље оспособили за могућност рада у тој компанији. НИС је претходно помогао у опремању информатичке учионице и развој софтвера за учење на даљину, а заједнички се радимо и на европским пројектима“, истакао је Обрадовић. Добитник НИС-ове стипендије је и Лука Бојовић, који је лане освојио златну медаљу на Међународној олимпијади из астрономије и бронзану медаљу на Међународној олимпијади из физике Ана Леповић, ученица 4. разреда пожаревачке гимназије Ово је лако леп потез компаније НИС, зато што за нас средњошколце који се годинама такмичимо и остварујемо добре резултате. Коначно имамо прилику да то неко примети, и да зна да цени, а и кроз учење руског и новчану стипендију то некако обележи. Заслужила сам стипендију добрим радом, а и две године сам освојила друго место из математике, на Међународном такмичењу из математике. Имамо добру мотивацију, а тако ће се и наставити. Лука Бојовић, 4. разред Математичке гимназије, Београд Ова стипендија ми значи, и види се да неко у држави мисли на нас. Заиста смо се једно време осећали као да за нас нико не мари, а сада је Министарство и НИС почели да улажу у нас младе. Ово је подстрек, и одговорност да и даље радим и постижем успехе. Ирина Захировић, 3. година на Рударско-геолошком факултету Ова стипендија ми је битна због праксе коју ћу добити, а за нас инжењере врло је битна пракса, и да поред теоријског стекнемо и практична знања, која ће нам нам бити потребна у даљој каријери. Трудила сам се и учила. Ово ми је велики изазов и даје ми жељу да радим још више. Петар Скробоња, мастер 1. године Рударско-геолошког факултета Ово је један вид мотивације за мене за даљи рад, а и награде за досадашњи рад. Мислим да ће се отворити неке нове прилике за нас у виду запослења и усавршавања у пољу у коме радимо. Заслужио сам је вишегодишњим марљивим радом, и ова награда је баш лепо дошла. Стефан Станковић, мастер 1. године Рударско-геолошког факултета Заслужио сам стипендију залагањем на основним студијама, јер сам био један од најбољих студената, а и сада сам на мастеру такође један од најбољих. Ова стипендија је заиста један вид мотивације за даљи рад у будућности, али и својеврсна прилика за усавршавање, стручно пре свега, које се стиче радом у овој компанији. Помоћи ће ми да заиста разумем посао којим ћу се бавити у будућности и да га савладам на најбољи могући начин.