Интервју

Пословање у корист и према потребама потрошача

09.12.2021

Директор Дирекције за малопродају НИС-а, Павел Кандалинцев, у интервјуу за Retail Magazin говори о иновацијама, услугама, ширењу малопродајне мреже и другим корацима које компанија чини, како би изашла у сусрет потрошачима и унапредилла искуство куповине на НИС Петрол и ГАЗПРОМ бензинским станицама. 

Са преко 400 бензинских станица у Србији и региону представљате лидера међу нафтним компанијама. Последњих година активно радите на модернизацији малопродајне мреже, па тако нове и постојеће станице добијају потпуно нови визуелни идентитет и опремљене су по највишим светским стандардима. Које новине доносите потрошачима новим концептом на НИС Петрол и ГАЗПРОМ станицама?

Модернизација наших малопродајних објеката, које развијамо под брендовима НИС Петрол и ГАЗПРОМ,  само је део наше инвестиционе стратегије која је усмерена на задовољење потреба наших потрошача. У овом сегменту увели смо најсавременије стандарде у области малопродаје. Овде пре свега мислим на наше дигиталне бензинске станице које поред савремене дигиталне технологије употпуњује богата понуда допунских услуга, у складу са очекивањима најзахтевнијих потрошача.  Истовремено, настојимо да у континуитету  радимо на унапређењу квалитета нашег горива, али и понуде нашег допунског асортимана. Усмерени смо и на континуирано побољшање квалитета услуге кроз развој јединствених  комерцијалних понуда и привате лабел производа брендова G-Drive и DriveCafe.

Компанија НИС и поред веома изазовне и тешке године бележи одличне пословне резултате у првих шест месеци текуће године. Да ли очекујете да ће се исти тренд раста наставити до краја године и каква су предвиђања за идућу годину када је реч о малопродаји?

Без обзира на све изазове и ограничења које је донела пандемија COVID-19, НИС је изабрао пословни модел који је омогућио даљи развој компаније. Од почетка кризе били смо фокусирани истовремено и на програм оптимизације трошкова и спровођења уштеда, али исто и на неодустајање од кључних инвестиција које омогућавају даљи развој компаније. И тако је у сваком сегменту пословања, па и у малопродајном, у коме смо остали посвећени улагањима у развој малопродајне мреже. Планирано је да током 2021. године буде укупно реконструисано шест постојећих, као и изградња четири нове бензинске станице.  Једна од њих је и „Соколићи“1, први малопродајни објекат на ауто-путу „Милош Велики“, који је отворен  средином ове године, а реч је петом дигиталном малопродајном објекту који послује под брендом ГАЗПРОМ.  Што се тиче даљих планова, настављамо са улагањима, како у области развоја и модернизације наше малопродајне мреже, тако и када је реч о унапређењу потрошачког сервиса и квалитета производа и услуга на нашим бензинским станицама.

Поред широког асортимана нафтних деривата компанија НИС је уводила и многе додатне услуге, а једна од њих је и мобилна апликација Drive.Go. Каква су искуства са овим модерним средством плаћања који све више мења спољашне платне терминале, како у свету тако и код нас?

НИС је први у  Србији увео могућност плаћања горива путем мобилног телефона. Реч је о Drive.Go мобилној апликацији која омогућава да потрошач једноставно, брзо и сигурно плати за гориво директно на точионом месту, без потребе одласка на касу. Drive.Go као услуга уведена је у околностима пандемије, прошле године, а поред тога што доприноси очувању здравља како запослених,  тако и посетилаца на бензинској станици, ова мобилна апликација се показала изузетно практичном у свакодневном животу јер штеди време, а уз то је једноставна и безбедна за коришћење. До сада је путем Drive.Go апликације продато више од 6 милиона литара горива, док 80 хиљада корисника активно користи Drive.Go као инструмент плаћања.

НИС у континуитету уводи додатне услуге за потрошаче на НИС Петрол и ГАЗПРОМ бензинским станицама. Да ли можете да нам кажете више о новим услугама и да ли је у плану да се уводе нове у наредном периоду?

Циљ наших потрошачких услуга је једноставан – обезбедити сигурну услугу уз ефикаснију организацију времена за наше потрошаче. Управо из тог разлога,  развили смо многобројне  услуге које се заснивају на иновативним решењима, а које уз практичност и ефикасност гарантују висок квалитет и поузданост. Тако смо, поред већ поменуте Drive.Go мобилне апликације, у сарадњи са нашим партнерима, Народном банком Србије и Банком Поштанска штедионица, увели могућност  плаћања на нашим бензинским станицама месечних комуналних рачуна који садрже QР код Народне банке Србије као и инстант плаћање рачуна уз помоћ ИПС QР кода, односно користећи само мобилни телефон.  Истовремено, први смо малопродајни ланац у Србији који је омогућио  подизање готовине до 5.000 динара приликом плаћања рачуна на каси објекта, а ова услуга доступна је свим корисницима „Дина“, „Виса“ и „Мастерцард“ платне картице. Ту су и наше НИС поклон картице, које су доступне у дигиталном формату, а које могу да се користе у виду поклона, за куповину горива и других производа из нашег допунског асортимана.   Пратимо глобалне  трендове и свакако ћемо наставити са унапређењем постојећих, као и увођењем нових иновативних услуга јер једино  на тај начин можемо да рачунамо на јачање наше тржишне конкуренције и одрживи развој пословања.

Програм лојалности „Са нама на путу“ омогућава верним купцима на НИС Петрол и ГАЗПРОМ станицама да сакупљају бодове и поене, које након тога могу да искористе како би добили значајне попусте на горива, кафу и специјалне услуге. Сада је могуће картицу користити и путем телефона.Како се овај програм лојалности показао у пракси и јесте ли задовољни бројем купаца који су приступили овом програму?

Програм лојалности „Са нама на путу“ покренут је пре шест година како би нашим потрошачима омогућили да приликом сваке куповине горива, производа или услуга на нашим бензинским станицама скупљају бонус поене, које могу накнадно да искористе и на тај начин остваре значајне уштеде. Данас је реч о програму лојалности „број 1“ за возаче у Србији који броји више од милион чланова. Његовој све већој популарности допринеле  су и нове функционалности које смо током последњих година развијали, како у сарадњи са нашим партнерима, тако и када је реч о новим иновативним услугама које су постале  саставни део програма. Тако смо, у сарадњи са Сбербанк Србија, пре три године картици додали платну функцију која пружа могућност плаћања на одложено. Истовремено, увели смо дигитализовану „Са нама на путу“ картицу коју потрошач може да користи директно са мобилног телефона, а почетком године и могућност онлајн учлањења у програм, путем „Са нама на путу“ апликације, тако да сада потрошаче од многобројних бенефита и уштеда које програм нуди дели свега неколико „кликова“.

Током прошле године отворено је чак 14 савремених станица у Србији, Румунији и БИХ. План за 2021 годину предвиђа да се отвори 10 новоизграђених и модернизованих бензинских станица.Са позиције директора Дирекције малопродаје, да ли у овом тренутку можете да нам кажете нешто више о плановима за идућу годину?

Када је реч о модернизацији и развоју малопродајне мреже, посвећени смо даљим улагањима тако да нас очекује реконструкција постојећих, као и изградња нових објеката широм Србије. Остајемо фокусирани и на развој наше малопродаје у региону.  Важно је да истакнемо да важан сегмент наше малопродајне мреже чини и богата понуда робе широке потрошње. Поред разноврсног гастро програма, ту су ауто програм и ауто козметика,  као и уља и мазива како нашег бренда NISOTEC, тако и других произвођача. Настављамо да развијамо нашу понуду па ћемо тако на нашим бензинским станицама потрошаче  врло брзо обрадовати и новим производима из категорије здравих фресх производа, а очекују их и многобројне новине из домена наших приватних робних марки.

На појединим станицама компанија НИС нуди и још једну могућност, пуњење електричних аутомобила. Да ли је план да се и та услуга појави на још већем броју продајних места у Србији и региону?

Обезбедили смо пуњење возила на електрични погон на четири наше бензинске станице. Реч је о нашим дигиталним објектима, бренда ГАЗРПОМ, које су расположене дуж ауто-путева. Увођењем ове услуге још једном смо показали да остајемо доследни не само развоју продајне понуде, већ и улагањима у нове технологије са позитивним еколошким ефектом. Када је реч о даљем развоју овог сегмента, пажљиво пратимо трендове и  даљи развој ове услуге биће у складу са развојем тражње за електричним аутомобилима у Србији.

У веома тешким и изазовним годинама где цена нафте прави велике осцилације веома је тешко правити неке дугорочне планове. Да ли ипак можете да нам кажете да ли очекујете стабилизацију у наредном периоду и како видите сектор малопродаје компаније НИС у наредних пет година? 

У тренутним околностима јако је тешко давати пројекције. Пандемија COVID-19 је показала сву „осетљивост“ нафтног тржишта када је реч о утицају спољних фактора на пословање компанија. Међутим, НИС је доказао да је, упркос свим изазовима, спреман да се брзо прилагоди новонасталим околностима и искористи све могућности које тржиште нуди. Када је реч о сектору малопродаје, настављамо да радимо на даљем унапређењу конкурентности, као и јачању наше  лидерске позиције на тржишту. Верујем да смо на добром путу, јер се водимо пословним вредностима које имају за циљ пословање искључиво у корист и према потребама потрошача.

PRESS SLUŽBA

Milentija Popovića 1
11070 Beograd